יום שישי, 27 בספטמבר 2013

27.9 - יום אסל, ויום גם כן אסל





אז אחרי כמה ימים מדאיגים של ירידה בתיאבון, ביומיים האחרונים היא זוללת. זה לא מבטיח שנגמרו הימים הרעים, אבל זה מצויין ושימשיך ככה :)

זוכרים את האנשור שנתתי לפשושי? (מזון נוזלי מרוכז עם המון חלבונים שנותנים למי שלא מצליח לאכול מספיק, לרוב הם אנשים, הפעם ציפורים) אז גם היא מקבלת, פעמיים ביום, 0.7cc. התחלנו לפני שלושה ימים ונמשיך עד שהיא תהיה שמנמונת שוב, כשלא ארגיש כל כך את העצמות שלה דרך הנוצות.

בנוסף אני מעבירה אותה בהדרגה מהזרעונים לכופתיות לתוכים שהמליצה הוטרינרית. קשה לה לאכול כופתית שלמה עדיין, (בתור בוגרת לא תהיה לה בעיה, היא עוד צעירה ולומדת) אז אני מרסקת אותן לחתיכות קטנות. בינתיים אני גם שמה לה בעצמי ישר בפה כדי לוודא שהיא אוכלת מזה מספיק.

מי אמר אמא פולניה ולא קיבל??

קראתי קצת על המחלה, בזהירות כדי לא להיבהל מדי :) ואלה הפרטים החדשים שגיליתי:

  • למחלה יש שני מופעים - פנימי וחיצוני, כשהפנימי הוא הקטלני מבין השניים. את המופע החיצוני אנחנו מכירים היטב. הפנימי מתבטא בקשיי נשימה, התנשמויות במקור פתוח ובעיטושים, זאת בגלל שהאבעבועות תוקפות את החלק הפנימי של הוושט, הנחיריים וקנה הנשימה. התנשמויות כאלה אין לה בכלל, ואמנם יש לה עיטושים פה ושם, אבל למי אין? אז נראה שאנחנו רק עם החיצוני - טוב מאוד.
  • ההדבקה יכולה להיגרם במגע ישיר או דרך הפרשות, וגם בגלל עקיצת יתוש או זבוב, אני גם ככה שמרתי עליה מאלה כשאנחנו בחוץ, שלא יציקו לה, ובחדר שלה יש רשת. הכוונה היא כדי למנוע הדבקה ממנה ליונים אחרות - כי אמנם יש אבעבועות לציפורים נוספות, אבל המחלה של היונים היא יחודית להן.
  • זאת מחלה תקופתית, לרוב ההדבקה היא באיזור יולי-אוגוסט (שזה מתאים למתי שהיא בקעה, אמצע אוגוסט) והמחלה נעלמת בתקופת התקררות הסתיו, אוקטובר. לרוב לא נמשכת מעל 5 שבועות. אז אנחנו ממש בכיוון טוב.
  • בסיום המחלה האבעבועות ינשרו. לפני כן הן עלולות להתפוצץ ואז יש סכנה לזיהום משני, אבל זה לא קרה לנו בינתיים. אז היא אפילו תחזור להיות יפיופה לא רק בעיניי אמא שלה, טפו טפו.
  • קיים חיסון, אבל אין אותו בארץ ובלאו הכי אי אפשר לחסן אחרי שהמחלה כבר פעילה.

ומשהו קטן נחמד - מקודם כשבאתי להוציא אותה מהכלוב מצאתי אותה עומדת על אחד המקלות שסידרתי לה. כל הכבוד קטנטונת! כשכמעט כבר חשבתי שהיא החליטה להיות שוכנת רצפות. לא באמת, כן? כבר הבנתי שאיתה הקצב שונה.


תמשיכו להחזיק לנו אצבעות!

מצרפת כמה תמונות נחת.






את כבר יפיופה צופצוף! צבע הקרנית משתנה לפי מה שמשתקף בה. תראו את הצבע בתמונה הקודמת


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה