יום שני, 9 בספטמבר 2013

9.9 - ממשיכים לגדול

הקטנה ממשיכה לגדול בקצב גוזלי מסחרר, וכמו שאומר כל מי שרואה אותה ביומיים האחרונים - היא כבר נראית כמו ציפור.

כשהיא נמתחת היא מצליחה להגיע בעמידה אל ראש הקופסא, וכשהיא מנופפת ממש חזק וקופצת היא מצליחה כבר להתיישב על הדופן. עוד אין לה שיווי משקל או אחיזה טובה ברגליים, אז זה רק לרגע, ואז היא מעדיפה לקפץ חזרה לתוך הקופסא, ולא החוצה. מה שבטוח בטוח :) לבינתיים.




היום היא אכלה פעם ראשונה דוחן ושומשום. מבחינתה כל מה שאני אשים לה בפה זה נהדר, ומניסיוני 3 שבועות זה גיל טוב להתחיל לנסות זרעונים מוצקים יחד עם האוכל הרך, שהם יהיו האוכל העיקרי שלה כשתגדל. הדרך לראות אם היא כבר מעכלת אותם או לא היא.. כן.. האם הם יוצאים מהצד השני כמו שנכנסו.
בכל מקרה התחלתי עם הזרעונים הכי קטנים ושהחברים שלפניה חשבו שגם הכי טעימים. בהמשך אני אוסיף גם אורז וחיטה (מלאים), פשתן, כאלה ואמשיך עם הדוחן והשומשום, ועדיין אחכה עם התירס שהוא מאוד אהוב על יונים אבל גם מאוד גדול. ובלי זרעוני חמניות - כי השפיץ שלהם מאוד חד ועלול לחתוך אותה.

היא גם התחילה מהר מהמצופה לחפש מזון על תחתית הקופסא - שזה מעולה, כי את רוב המזון שלה היא תמצא על הקרקע. זה רק אינסטינקט בינתיים, אין לה מושג מה היא עושה לדעתי, אבל המבט מתמקד למטה והיא מנקרת רנדומלית. כל הכבוד קטנה! אז פיזרתי לה קצת זרעונים, שתחשוב על זה.

היא עדיין לא מזהה אותי ופשוט שמחה לכל יצור אנושי שמתקרב אליה ומגיש אליה כף יד.

תראו כמה אנרגיה יש בגוף הקטן הזה! עכשיו אפשר להשוות לסרטון הקודם ולראות לא רק כמה היא גדלה אלא גם כמה היא עדיין היתה חלשה, ובסך הכל לפני 4 ימים.





כשהיא הגיעה הערכתי שהיא בת שבועיים וחצי, אבל אחר כך עשיתי סיבוב באינטרנט והשוותי לגוזלי יונה אחרים שגודלו בקן ולא "בשבי" ואני מעריכה שהיא היתה גג בת שבועיים. הבדל קטן, אבל אצלם ההתפתחות כל כך מהירה שלפחות עבורי זה מעניין וחשוב לי לדעת את הגיל הנכון כשאני באה להשוות לגוזלים הקודמים שעברו אצלי (חוץ מפשושי המיינה היו גם צוצלת ועוד יון בית, ובנוסף כמה מבקרים שנשארו רק ללילה או לכמה שעות).
עכשיו היא בת 3 שבועות.


3 תגובות:

  1. חמוד ומגניב :) כן כן, אני אשכרה עוקב מדי פעם!
    מקס

    השבמחק
  2. למה היא מנפנפת ככה כל הזמן? זה בגלל שהיד הגיעה או שהיונים משונות משחשבתי?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן וכן :) הם מסמנים להורים שהם רעבים ב-3 דרכים בבת אחת - ציוצים, נפנוף ודחיפות מקור אם הם מספיק קרובים.

      מחק